Apkope
Regulāras tehniskās apkopes ir būtiskākais un ekonomiskais veids kā rūpēties par savu auto.
Veicam visus nepieciešamos regulāros automašīnas apkopes darbus:
- Motoreļļas un eļļas filtra maiņa
- Gaisa filtra maiņa
- Salona gaisa filtra maiņa
- Degvielas filtra maiņa
- Lukturu regulēšana
- Tehnisko šķidrumu maiņa
- Bremžu sistēmas apkope un remonts
- Sagatavošana tehniskajai apskatei
Biežāk uzdotie jautājumi
Aizsvīduši logi, it īpaši mitrajā rudens laikā, var liecināt par nolietotu salona gaisa filtru. Tas aiztur dažādus ārējos piesārņojumus, kā izplūdes gāzes, ziedputekšņi, putekļi, bet, ja tas ir aizsērējis, ir apgrūtināta gaisa cirkulācija salonā, kas ir viens no biežākajiem iemesliem logu aizvīšanai. Filtru ieteicams mainīt reizi 1-2 gados.
Pamatā apkopes darbiem iesakām vadīties pēc automašīnas ražotāja rekomendācijām, bet aprakstīsim biežākos darbus un to tipiskos intervālus.
- Eļļas un eļļas filtra maiņa ieteicama ik pēc 10-15 tūkst. km vai reizi gadā, lai mazinātu berzi, nodilumu un nodrošinātu vienmērīgu dzinēja darbību
- Degvielas filtra maiņa vidēji ir jāveic katrā trešajā eļļas maiņā jeb 50 – 80 tūkst. km, lai parūpētos ka nekvalitatīvas degvielas dēļ nemazinātos dzinēja veiktspēja
- Gaisa filtra maiņa ieteicama katrā otrajā eļļas maiņu, tomēr nolietojums ir ļoti atkarīgs no jūsu braukšanas paradumiem. Gaisa filtrs rūpējas, ka gaiss, ko izmanto dzinējs, tiek attīrīts no ceļa putekļiem un netīrumiem
- Salona gaisa filtra maiņa ir jāveic apmēram reizi 1 vai 2 gados. Kvalitatīvs gaisa filtrs nodrošina, ka ārējie piesārņojumi (piem. bremžu putekļi, izplūdes gāzes, ziedputekšņi) nenonāk auto salonā, gaisā ko paši elpojam
- Bremžu sistēmas pārbaude un apkope ir būtiska jūsu drošībai un vēlams to apvienot ar citiem apkopes darbiem. Atkarībā no kvalitātes un braukšanas paradumiem, bremžu kluči un diski parasti nolietojas 50 – 100 tūkst. km laikā, bet regulāra apkope paildzinās bremžu sistēmas mūžu un nodrošinās drošu braukšanu arī starp maiņām.
- Bremžu šķidruma maiņa ir jāveic ik pēc 2 gadiem, jo laika gaitā tas uzsūc mitrumu un zaudē savas ķīmiskās un fiziskās spējas. Ja ūdens daudzums bremžu šķidrumā ir pārāk augsts, bremzēšanas laikā tas var sākt vārīties, kas samazina bremžu efektivitāti.
- Dzesēšanas šķidruma maiņu ieteicams veikt ik pēc 4 gadiem, jo ar laiku tas var kļūt skābs (samazinās pH). Ja tā notiek, gan dzinējs, gan radiators var sākt rūsēt, novedot pie dārgiem remontiem.
Daudzi auto ražotāji ir noteikuši eļļas maiņās intervālu ik pēc 30 tūkst. km, tomēr tas var atšķirties arī no jūsu braukšanas paradumiem. Ja braucat dinamiskāk vai veicat tikai nelielus izbraucienus pilsētā, kuru laikā motors nepaspēj pilnvērtīgi sasilt, eļļu ieteicams mainīt biežāk. Mēs iesakām eļļu mainīt ik pēc 10-15 tūkst. km vai reizi gadā.
Pieteikt remontu
Zvani 22 002 662 vai aizpildi formu un mēs ar tevi sazināsimies