Biežāk uzdotie jautājumi
Biežāk uzdotie jautājumi
Atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem par auto remontu un apkopi
Kādi apkopes darbi ir jāveic regulāri?
Pamatā apkopes darbiem iesakām vadīties pēc automašīnas ražotāja rekomendācijām, bet aprakstīsim biežākos darbus un to tipiskos intervālus.
- Eļļas un eļļas filtra maiņa ieteicama ik pēc 10-15 tūkst. km vai reizi gadā, lai mazinātu berzi, nodilumu un nodrošinātu vienmērīgu dzinēja darbību
- Degvielas filtra maiņa vidēji ir jāveic katrā trešajā eļļas maiņā jeb 50 – 80 tūkst. km, lai parūpētos ka nekvalitatīvas degvielas dēļ nemazinātos dzinēja veiktspēja
- Gaisa filtra maiņa ieteicama katrā otrajā eļļas maiņu, tomēr nolietojums ir ļoti atkarīgs no jūsu braukšanas paradumiem. Gaisa filtrs rūpējas, ka gaiss, ko izmanto dzinējs, tiek attīrīts no ceļa putekļiem un netīrumiem
- Salona gaisa filtra maiņa ir jāveic apmēram reizi 1 vai 2 gados. Kvalitatīvs gaisa filtrs nodrošina, ka ārējie piesārņojumi (piem. bremžu putekļi, izplūdes gāzes, ziedputekšņi) nenonāk auto salonā, gaisā ko paši elpojam
- Bremžu sistēmas pārbaude un apkope ir būtiska jūsu drošībai un vēlams to apvienot ar citiem apkopes darbiem. Atkarībā no kvalitātes un braukšanas paradumiem, bremžu kluči un diski parasti nolietojas 50 – 100 tūkst. km laikā, bet regulāra apkope paildzinās bremžu sistēmas mūžu un nodrošinās drošu braukšanu arī starp maiņām.
- Bremžu šķidruma maiņa ir jāveic ik pēc 2 gadiem, jo laika gaitā tas uzsūc mitrumu un zaudē savas ķīmiskās un fiziskās spējas. Ja ūdens daudzums bremžu šķidrumā ir pārāk augsts, bremzēšanas laikā tas var sākt vārīties, kas samazina bremžu efektivitāti.
- Dzesēšanas šķidruma maiņu ieteicams veikt ik pēc 4 gadiem, jo ar laiku tas var kļūt skābs (samazinās pH). Ja tā notiek, gan dzinējs, gan radiators var sākt rūsēt, novedot pie dārgiem remontiem.